17 Μαρ 2008

THANKS CYPRUS!


Σάββατο πρωί 15/3 ξημερώνει κι είμαι στην Κύπρο. Από την πρώτη στιγμή που πάτησα το πόδι μου στην Κύπρο, ένιωσα σαν στο σπίτι μου.
Ένα ηλιόλουστο σάββατο κι η Λευκωσία μου χαμογελά και με κλείνει στην αγκαλιά της. Πηγαίνουμε σ'ένα βιβλιοπωλείο, σ'ένα από τα μεγαλύτερα της Λευκωσίας, στον Μαυρομάτη. Να δούμε αν έχουν το βιβλίο μου, να μάθουμε αν το έχουν καν υπόψιν τους.

Καθώς μπαίνουμε στη μεγάλη αίθουσα του κάτω ορόφου με τα λογοτεχνικά βιβλία, βρίσκω τη Μαρία, υπεύθυνη του χώρου, να μιλά με δυο κυρίες οι οποίες έψαχναν τι βιβλίο ν'αγοράσουν. Πλησιάζω και την ακούω να λέει: "Είχαμε κι ένα πολύ καλό βιβλίο, καινούργιο από τον Ψυχογιό, αλλά έχει εξαντληθεί και το περιμένουμε από βδομάδα. Πρόκειται για αληθινή ιστορία, πολύ συγκλονιστική κι έχει να κάνει μ'ένα παιδί που μεγάλωσε σε ίδρυμα..."

Χαμογελώ (αν μπορείς να το πεις χαμόγελο αυτόν τον ήλιο που φώτισε το πρόσωπό μου) και την διακόπτω: "Για το δικό μου βιβλίο λέτε;..."

Έκπληξη και χαμόγελα γέμισαν τον χώρο. Οι εν λόγω κυρίες παρήγγειλαν το βιβλίο μου και μια άλλη πωλήτρια του βιβλιοπωλείου μου έφερε να δω τη λίστα με τις παραγγελίες που είχαν ήδη συγκεντρώσει για το Παιδί της Αγάπης. Μιλούσαν για το βιβλίο μου με τόσο θαυμασμό που ένιωθα τη συγκίνηση ν'ανεβαίνει επικίνδυνα προς τα μάτια μου. Ευτυχώς συγκρατήθηκα και κατάφερα να φερθώ με φυσικότητα, λες και μου συνέβαινε κάθε μέρα αυτό...

Ο ιδιοκτήτης του βιβλιοπωλείου, ο κύριος Μαυρομάτης ήρθε να με γνωρίσει προσωπικά και να με συγχαρεί. Μου είπε ότι το βιβλίο μου έχει μεγάλη επιτυχία στην Κύπρο και συζητείται πολύ. Μου είπε ότι την πρώτη μέρα που το έφεραν, 40 κομμάτια, πουλήθηκαν όλα - την ίδια εκείνη μέρα! Έμεινα ν'αναρωτιέμαι πώς είναι δυνατόν; Από πού έμαθαν για μένα, πώς;
Με κάλεσαν να τους επισκεφτώ πάλι και φυσικά το υποσχέθηκα. Στις 5 Απριλίου θα είμαι εκεί. Στο κεντρικό βιβλιοπωλείο του κυρίου Μαυρομάτη στη Λευκωσία. Φυσικά δεν θα είναι μια οργανωμένη παρουσίαση του βιβλίου αυτή, απλά μια γνωριμία με κάποιους από τους αναγνώστες μου που θέλουν να με γνωρίσουν προσωπικά και να έχουν την ιδιόχειρη αφιέρωσή μου στο βιβλίο τους. Στο βιβλίο μου που έγινε πια βιβλίο τους. Αυτό κι αν είναι μαγεία...

Την επόμενη μέρα, Κυριακή, συναντήσαμε ένα ζευγάρι φίλων στο Ζύγι, ένα υπέροχο παραλιακό μέρος με ονειρεμένες ψαροταβέρνες! Κάναμε μια βόλτα μέχρι την Λεμεσσό για καφέ και γλυκό, ενώ εγώ δεν χόρταινα ν'απολαμβάνω εικόνες, αρώματα και ήχους. Μα τι ήχους; Την τραγουδιστή κυπριακή διάλεκτο βέβαια! Αυτή την μουσική γλώσσα που έχω μάθει πια να καταλαβαίνω και σύντομα νομίζω πως θα είμαι και σε θέση να την μιλώ!

Η καρκιά μου ένι στην Κύπρο...και σας ευχαριστώ...

21 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αμοιβαία τα αισθήματα Μαράκι μας! Το βιβλίο σου καταπληκτικό κι εσύ ακόμα καταπληκτικότερη!! Θα σε περιμένουμε να μας ξανάρθεις. Φιλούθκια!
Μάριος - Βάσω

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς δεν πρόλαβα να το αγοράσω το βιβλίο σας από την πρώτη μέρα.
Είμαι και εγώ στην λίστα αναμονής.
Έχουν ακουστή τα καλύτερα εδώ στην Κύπρο και πολλής κόσμος το περιμένει…

Ανώνυμος είπε...

Egw pali imoun apo tous tyxerous kai to diavasa idi! Para poly mou arese, eilikrina bravo sas. Tha frontisw stis 5/4 na erthw na sas gnwrisw ki apo konta na mou ypograpsete kai to diko mou.
Eleni Vlastou - Lefkosia

Smaragdenia είπε...

όπως βλέπω από τη φωτογραφία, ο σύντροφός σας κι εσείς είστε ένα πολύ ταιριαστό ζευγάρι. Εύχομαι κάθε ευτυχία.
Σμαραγδή

Maria Tzirita είπε...

Μάριε και Βάσω θα τα πούμε σύντομα, ευχαριστώ για την αγάπη και την φιλοξενία σας!
Κώστα περιμένω να διαβάσεις το βιβλίο και να μου πεις τη γνώμη σου.
Ελένη χαίρομαι που σου άρεσε το βιβλίο και το απόλαυσες, θα χαρώ πολύ να σε γνωρίσω από κοντά στην επόμενη επίσκεψή μου.
Σμαραγδή μου, σ'ευχαριστώ για την ευχή και ανταποδίδω! Πραγματικά κρύβεται μεγάλη ευτυχία σ'αυτή την αγκαλιά!
Να είστε όλοι καλά...

ΛΕΝΑ ΜΑΝΤΑ είπε...

ΜΑράκι μου, δεν είσαι η μόνη που έχεις αυτότ ο δέσιμο με την Κύπρο! Ήμουν κι εγώ εκεί! Πέρσι τον Οκτώβριο και μάλιστα είχα την χαρά να γνωρίσω την ζεστή φιλοξενία του κ. Μαυρομμάτη! Θαυμάσιοι άνθρωποι, υπέροχος τόπος! (Ένα θέμα είχα με τα....ανάποδα τιμόνια των αυτοκινήτων, αλλά το ξεπέρασα!) Μια που θα πας, δώσε και τα δικά μου φιλιά στους θαυμάσιους ανθρώπους του βιβλιοπωλείου του κ. Μαυρομάττη και πες τους οτι δεν τους έχω ξεχάσει! (πώς θα μπορούσα άλλωστε;)Αυτή η μαγεία της Κύπρου....

Unknown είπε...

Αγαπητή κυρία Τζιρίτα. Γράψατε στο μπλοκ μου και σας ευχαριστώ για αυτό.Δεν γνωρίζω τα βιβλία σας σίγουρα όμως θα ψάξω και θα τα βρω για να τα διαβάσω. Και θα είναι μεγάλη μου χαρά να τα πούμε στην επόμενη επίσκεψη σας στην Κύπρο. Αν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μου μπορείτε να το κάνετε στο manolim26@gmail.com.Σας ευχαριστώ..

Maria Tzirita είπε...

Λένα να είσαι σίγουρη ότι τα διάβασαν τα χαιρετίσματά σου, αλλά θα τους τα δώσω και προσωπικά όταν πάω. Εύχομαι κάποτε να κανονίσουμε μια επίσκεψη στην Κύπρο παρεούλα - δε θα είναι σούπερ;
Αγαπητή Ασσύμετρη Απειλή (εκπληκτικό όνομα), βρήκα το blog σου πολύ ενδιαφέρον, γι αυτό και το έβαλα στα αγαπημένα μου! Θα επικοινωνήσω σύντομα μαζί σου να βρεθούμε οπωσδήποτε στις 5 του μηνός. Φιλιά σε όλους!

Ανώνυμος είπε...

ΜΑΡΙΑ ΜΟΥ ΣΟΥ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΟΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΑΣ ΓΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΣΟΥ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ ΑΛΗΘΙΝΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑ!
ΥΠΟΣΧΟΜΑΣΤΕ ΟΙ ΟΜΟΡΦΕΣ ΕΜΠΝΕΥΣΕΙΣ ΣΟΥ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΜΑΣ! ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ 5 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΣΕ ΕΧΟΥΜΕ ΚΟΝΤΑ ΜΑΣ!

Smaragdenia είπε...

Εύχομαι τα καλύτερα.

Ανώνυμος είπε...

Κυρία Τζιρίτα, διάβασα το βιβλίο σας κι ειλικρινά το βρήκα εξαιρετικό! Πρώτη φορά έκλαψα τόσο πολύ διαβάζοντας ένα βιβλίο! Με άγγιξε ως τα βάθη της ψυχής μου η ιστορία του παιδιού αυτού. Ο τρόπος που γράφετε είναι εκπληκτικός. Απλά, κατανοητά αλλά και τόσο όμορφα ταυτόχρονα. Δεν είμαι κριτικός βιβλίων αλλά για το δικό σας μιλάω παντού με τα καλύτερα λόγια. Συγχαρητήρια και καλή συνέχεια. Ελπίζω να μας χαρίσετε κι άλλα τέτοια όμορφα βιβλία.

Maria Tzirita είπε...

Αγαπημένοι φίλοι από το βιβλιοπωλείο Μαυρομάτη, σας ευχαριστώ γι άλλη μια φορά για την τιμή που μου κάνετε κι υπόσχομαι να μη σας απογοητεύσω!
Σμαραγδή μου γλυκιά, σ'ευχαριστώ που μου δίνεις τόση δύναμη με την αγάπη και τις ευχές σου.
Σοφία, κάθε συγγραφέας έχει ανάγκη την αγάπη και την εκτίμηση των αναγνωστών του κι όχι τόσο την κριτική των "ειδικών". Το ότι το βιβλίο μου άγγιξε την ψυχή σου, είναι για μένα το σπουδαιότερο βραβείο. Υπόσχομαι ότι θα σας χαρίσω (πολύ μου άρεσε το ρήμα που χρησιμοποίησες) κι άλλα βιβλία - τέτοια και καλύτερα...

Ανώνυμος είπε...

Κυρία Τζιρίτα χαίρομαι που "κατακτήσατε" και την Κύπρο μας, ήταν αναμενόμενο άλλωστε, το βιβλίο είναι πολύ καλό και το αξίζει! Την αγαπώ κι εγώ πολύ την Κύπρο, έχω φίλους από χρόνια και πηγαίνω συνήθως τα καλοκαίρια στην Αγία Νάπα. Στέλνω χαιρετίσματα σε όλους εκεί και τους συστήνω κι από μεριάς μου να διαβάσουν το παιδί της αγάπης, όσοι δεν το έχουν διαβάσει ακόμα δηλαδή!

Ανώνυμος είπε...

Μεγιά το καινούργιο layout του blog σου Μαρία, πολύ καλό! Το βιβλίο δεν το έχω διαβάσει ακόμα, το έχω όμως στα υπόψην! Διάβασα τις ψαροϊστορίες και μου άρεσαν πολύ, έχω κι εγώ ενυδρείο και τα λατρεύω τα ψαράκια! Συγχαρητήρια!

Maria Tzirita είπε...

Ελένη τρέλα η Αγία Νάπα, το καλοκαίρι κι εγώ εκεί θα είμαι!
Νέλλη σ'ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, περιμένω και την κριτική σου για το βιβλίο κι υπόσχομαι σύντομα να ανεβάσω κι άλλη ψαροϊστορία, αφού σου άρεσαν τόσο πολύ!

iLiAs είπε...

..Ημουν το καλοκαίρι στην Κύπρο! Μου αρέσει πολύ η προφορά τους, άφηνα να παίζει η TV στο ξενοδοχείο, να τους ακούω να μιλάνε.

Ευχομαι τα καλύτερα για το νέο σου βιβλίο :)
Καλη σου μέρα Μαρία..να είσαι καλά :)

Maria Tzirita είπε...

Έτσι ακριβώς Ηλία μου! Έχω ξετρελαθεί κι εγώ με αυτή την προφορά! Μελωδία στ'αυτιά μου, όπως μελωδία για την ψυχή μου είναι τα ποιήματά σου. Όπως είδες πρόσθεσα ήδη το ιστολόγιό σου στα αγαπημένα μου... Να είσαι πάντα καλά και σ'ευχαριστώ για τις ευχές!

Μαρία (Τρίπολη) είπε...

Μαρακι μου σου εύχομαι μέσα από τη καρδιά μου τα καλύτερα!!!σου αξίζουν
Πολλά φιλάκια !!!!

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα σας
πριν λίγες μέρες είδα το βίβλιο σας σε μια εφημερίδα. Το ξεκίνησα χτες και αν είχα χρόνο θα το είχα κιόλα τελειώσει. Βέβαια αυτό που με τράβηξε αρχικά δεν ήταν το βιβλίο, αλλά το ονοματεπώνυμο σας και αυτό επειδή τυχαίνει να έχω ακριβώς το ίδιο!
Ανυπομονώ να επιστρέψω σπίτι μου και να εξαφανιστώ στις σελίδες του βιβλίου σας!
Συχγαρητήρια
Τσιρίτα Μαρία(Τζ ειμαι και γω κανονικά αλλά έγινε λάθος στην ταυτότητα και έμεινε Τσ)

Maria Tzirita είπε...

Σ'ευχαριστώ συνονόματη! Ελπίζω το βιβλίο να σε τραβήξει περισσότερο κι από το όνομα! Πρέπει να μου στείλεις mail να βρούμε την κοινή μας καταγωγή! Και βέβαια θα περιμένω την κριτική σου για το βιβλίο.

SOFIA είπε...

ΜΑΡΑΚΙ,
ΠΙΣΤΕΥΩ ΝΑ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙΣ ΤΟΝ ΕΝΙΚΟ - ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΤΣΙ ΑΥΘΟΡΜΗΤΑ ΒΓΗΚΕ, Η ΚΥΠΡΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΟΧΗ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΕΣ ΤΟΠΟΘΕΣΙΕΣ ΤΗΣ ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΕΣ....ΤΗΝ ΕΧΩ ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙ ΚΑΙ ΕΧΩ ΓΝΩΣΤΟΥΣ ΕΚΕΙ.ΣΟΥ ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙΣ ΣΥΧΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΦΕΡΝΕΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ (ΔΕΙΓΜΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΓΕΙΑ ΤΗΣ).ΤΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΙΔΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗΣ.ΟΤΑΝ ΔΕ,ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΗΘΟΥΜΕ ΜΕ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΑΣ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΤΕ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΠΕΡΙΓΡΑΨΟΥΝ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ, ΤΙΣ ΣΤΙΓΜΕΣ...